Written by Natalia Szewczyk

Polski Bałtyk, aktywność fizyczna na wakacjach

Spis treści

Wakacje nad polskim morzem…

Wyjazd nad polski Bałtyk, niegdyś kojarzył mi się wyłącznie z plażowaniem, morskimi kąpielami, spożywaniem sporej ilości gofrów czy półmetrowych zapiekanek.

Dla mnie wypad nad polskie morze był jak najbardziej ok, jednak wyłącznie na weekend, bo na dłuższą metę co tu robić? Osobiście wielką fanką leżenia plackiem na plaży nie jestem, a co jeśli pogoda nie dopisze, wtedy to już całkowita klapa.

Od zeszłego roku, kiedy to wybraliśmy się nad polskie morze pierwszy raz od długiego czasu, nasze zdanie na temat wybrzeża uległo drastycznej zmianie, a dziś o tym co robić w niepogodę, w pogodę oraz poza sezonem. Jak spędzić aktywnie i przyjemnie czas nad morzem w Polsce i co sprawiło, że dziś polski Bałtyk kojarzy nam się wyłącznie pozytywnie.

Citybreak nad Bałtykiem

Właśnie zakończył się nasz kilkudniowy wypad nad polski Bałtyk i na świeżo, z jeszcze cieplutkimi i świeżymi emocjami, mogę podzielić się z Tobą naszymi wrażeniami. Był to krótki, lecz bardzo udany wypad i pomimo dość niskiej temperatury oraz sporej dawki chmur, bawiliśmy się świetnie.

Dla nas czas spędzony aktywnie to czas najlepiej wykorzystany i zdecydowanie aktywność fizyczną na wakacjach jak najbardziej polecamy. Osobiście nie wyobrażamy sobie dnia, bez jakiejkolwiek formy wysiłku fizycznego, chociażby miałby być to wyłącznie spacer, dzień bez ruchu to dzień stracony.

Nad polskim morzem dodatkowym plusem jest fakt, że każda forma wysiłku odbywa się w cudownych okolicznościach przyrody.

Polski Bałtyk poza sezonem

Ja jako aktywnościowy frik, (o tym, jak utrzymuję formę przez cały rok, przeczytasz na blogu we wpisie zgrabna sylwetka) bez gum treningowych się nie ruszam, a tym razem nie skorzystałam z nich ani razu, bo wokół było mnóstwo ciekawych pomysłów na to jak aktywnie spędzić czas nad polskim morzem. A możliwości jest tu sporo.

Zatrzymaliśmy się w miejscowości Dźwirzyno w gminie Kołobrzeg. Nigdy wcześniej nie mieliśmy przyjemności zatrzymać się w tych okolicach i zupełnie nie wiedzieliśmy czego się spodziewać. Jak się okazało, miasteczko jest dość mocno turystyczne, (w sezonie) poza sezonem panuje tu cudowna cisza i to właśnie teraz można spędzić tu wyśmienicie czas, rozkoszując się spokojem i niewielką ilością ludzi wokół.

Dźwirzyno gmina Kołobrzeg — atrakcje

Morze, jezioro, mnóstwo ścieżek rowerowych, lasy, parki… Wszystko daje sporo możliwości i opcji na spędzenie czasu nawet w niepogodę i poza sezonem.

Opcja pierwsza to oczywiście zatrzymanie się w hotelu, który posiada siłownie oraz basen. Takie miejsce będzie cudownym rozwiązaniem dla aktywnych, podczas gdy pogoda nie zachęca do wyjścia poza hotelowe mury. My z takiej opcji korzystaliśmy z chęcią. Trening siłowy, kilka kilometrów na bieżni, potem szybki skok na basen i dzienna porcja ruchu odhaczona.

Aktywnie nawet na wakacjach

Jeśli jesteś osobą aktywną, wypożyczenie roweru nad morzem będzie również strzałem w dziesiątkę. Wiele nadmorskich miejscowości, zapewnia już możliwość wypożyczenia rowerów zwykłych jak i tych elektrycznych, my nocowaliśmy w Dźwirzynie, a rowerkami śmigaliśmy pobliską ścieżką wzdłuż wybrzeża.

Była to zdecydowanie nasza ulubiona aktywność. Szum fal, zapach lasu, świetne punkty widokowe, wydmy i śpiew ptaków. Bajka. Pomimo iż temperatura nie była wysoka, jak na wiosnę przystało, to wystarczyło, że słoneczko wyjrzało zza chmur i deszcz ustał, a my rozkoszowaliśmy się naszą rowerową eskapadą.

Polski Bałtyk poza sezonem i w niepogodę

Jaka jeszcze aktywność fizyczna wchodzi w grę nad Bałtykiem. Oprócz siłowni, basenu, przejażdżek rowerowych można np. spacerować ścieżką zdrowia wśród intensywnie pachnących drzew iglastych. Na ścieżkach znajdują się również sprzęty i każdy przystanek można spędzić w ruchu.

W Dźwirzynie znajduje się również jezioro Rawsko Przymorskie, a w marinie jest możliwość wypożyczenia kajaków, rowerów wodnych, czy żaglówek. Cudowne jest to, że na miejscu są również łódki, z których mogą korzystać osoby z niepełnosprawnością. Na jeziorze można uprawiać również wiele innych sportów wodnych.

Gmina Kołobrzeg atrakcje dla aktywnych

W gminie Kołobrzeg znajdziemy również stadninę koni i takie lekcje jazdy konnej będą również świetną opcją dla aktywnych nawet na wakacjach.

Oczywiście zwiedzanie atrakcji i eksploracje pobliskich terenów, również zaliczamy do formy wysiłku fizycznego. W mieście, w którym się zatrzymaliśmy, są także parki linowe, boiska do siatkówki plażowej, korty tenisowe, place zabaw dla najmłodszych, ośrodek sportu z boiskami do gry w piłkę nożną oraz rampami idealnymi do jazdy deską.

Polskie Bałtyk poza sezonem — czy warto?

Nasz pobyt nad polskim morzem nie musi się ograniczać wyłącznie do leżenia na plaży. Wybrzeże poza sezonem czy w niepogodę może być równie atrakcyjne, o ile nie atrakcyjniejsze. My właśnie w tym okresie, kiedy turystów brak, a plaże świecą pustkami, odkryliśmy na nowo naszą miłość do polskiego wybrzeża.

Plaże mamy przepiękne i wyjątkowe jak nigdzie indziej, a właśnie teraz mogliśmy cieszyć się w pełni ich urokiem, bez parawanów i tłumów. To właśnie poza sezonem, wszystkie „tymczasowe” knajpy i pseudo restauracje nastawione wyłącznie na okresowy ruch są zamknięte, a pozostają najlepsi z najlepszych. Można rozkoszować się magicznymi widokami w samotności, zrelaksować się, wypocząć i naładować baterie do pełna.

Polski Bałtyk aktywność fizyczna na wakacjach